Subscribe to:
Post Comments (Atom)
PSS CEMERLANG SEKOLAH GEMILANG
Kumpulan B | ||||
Penggal | Cuti dan Hari Persekolahan | Mula | Akhir | Hari |
I | Hari Persekolahan | 04.01.2010 | 29.01.2010 | 20 |
Hari Persekolahan | 01.02.2010 | 26.02.2010 | 20 | |
Hari Persekolahan | 01.03.2010 | 12.03.2010 | 10 | |
Cuti Pertengahan Penggal | 13.03.2010 | 21.03.2010 | 9 | |
Hari Persekolahan | 22.03.2010 | 31.03.2010 | 8 | |
Hari Persekolahan | 01.04.2010 | 30.04.2010 | 22 | |
Hari Persekolahan | 03.05.2010 | 31.05.2010 | 21 | |
Hari Persekolahan | 01.06.2010 | 04.06.2010 | 4 | |
II | Cuti Pertengahan Tahun | 05.06.2010 | 20.06.2010 | 16 |
Hari Persekolahan | 21.06.2010 | 30.06.2010 | 8 | |
Hari Persekolahan | 01.07.2010 | 30.07.2010 | 22 | |
Hari Persekolahan | 02.08.2010 | 31.08.2010 | 22 | |
Hari Persekolahan | 01.09.2010 | 03.09.2010 | 3 | |
Cuti Pertengahan Penggal | 04.09.2010 | 12.09.2010 | 9 | |
Hari Persekolahan | 13.09.2010 | 30.09.2010 | 14 | |
Hari Persekolahan | 01.10.2010 | 29.10.2010 | 21 | |
Hari Persekolahan | 01.11.2010 | 19.11.2010 | 15 | |
Cuti Akhir Tahun | 20.11.2010 | 02.01.2011 | 44 | |
Jumlah | 288 | |||
Jumlah Hari Persekolahan Termasuk Cuti Am | 210 | |||
Jumlah Hari Cuti Penggal | 78 |
TAHUN BARU CINA | ||||||||||
| Tarikh Cuti | | | | Jenis Cuti | | | | Tarikh Ganti | |
| 17.02.2010 (Rabu) | | | | Cuti Peristiwa | | | | Tidak Perlu Diganti | |
| 18.02.2010 (Khamis) | | | | Cuti Berganti | | | | 23.01.2010 (Sabtu) | |
| 19.-2.2010 (Jumaat) | | | | Cuti Berganti | | | | 06.02.2010 (Sabtu) | |
| | | | | | | | | | |
HARI RAYA AIDILFITRI | ||||||||||
| 13.09.2010 (Isnin) | | | | Cuti Berganti | | | | 24.04.2010 (Sabtu) | |
| | | | | | | | | | |
DEEPAVALI | ||||||||||
| 03.11.2010 (Rabu) | | | | Cuti Peristiwa | | | | Tidak Perlu Ganti | |
| 04.11.2010 (Khamis) | | | | Cuti Berganti | | | | 07.08.2010 (Sabtu) | |
MUTIARA KATA tentang BUKU
“BUKU ADALAH KUNCI KEPADA KHAZANAH KEBIJAKSANAAN;
BUKU ADALAH PINTU DUNIA KESERONOKAN;
BUKU ADALAH JALAN MENUJU KEJAYAAN;
BUKU ADALAH SAHABAT, AYUH MARI MEMBACA”
“Books are keys to wisdom’s treasure;
Books are gates to lands of pleasure;
Books are paths that upward lead;
Books are friends, come, let us read”.
-LORD CHANNING-
“BUKU ADALAH UNIVERSITI YANG BOLEH DIBAWA KE MANA-MANA SAHAJA”
“Books are walking universities that could be taken anywhere”
-ABRAHAM LINCOL
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(TEMPOH: JANUARI HINGGA DISEMBER 2010)
PENDAHULUAN
Pusat Sumber Sekolah merupakan flatform yang paling penting untuk menerapkan budaya menimba ilmu dalam kalangan pelajar, guru dan staf. Oleh itu PSS perlu dilengkapkan dengan pelbagai kemudahan yang releven dan perkhidmatan yang efisien kepada pelanggannya yang terdiri daripada pelajar, guru dan staf sokongan bagi menggalakkan penggunaan PSS yang efektif. Justeru penambahbaikan aspek kemudahan fizikal, perkakasan, koleksi bahan, penggunaan dan pengurusan perlu diambil tindakan demi kecemerlangan PSS pada masa akan datang.
OBJEKTIF
Meningkatkan penggunaan PSS yang efektif dalam kalangan pelajar, guru dan staf
Menggalakkan pelajar dan guru meningkatkankan ilmu pengetahuan melalui koleksi bahan yang disediakan oleh PSS
Meningkatkan prestasi pencapaian akademik pelajar melalui penggunaan bahan BBM yang berkesan oleh guru mata pelajaran.
VISI
PSS SEMKA Menjadi Pusat Sumber Cemerlang Peringkat Kebangsaan Menjelang 2010.
MISI
Menyediakan maklumat, perkhidmatan dan peluang bagi memperkukuhkan pengajaran-pembelajaran untuk penguasaan kemahiran asas serta kemahiran maklumat pendidikan ke arah pembentukan masyarakat berbudaya ilmu, gemar membaca dan berkemahiran belajar sepanjang hayat.
MOTO
“PSS Cemerlang Sekolah Gemilang”
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
No comments:
Post a Comment